<$BlogRSDUrl$> <body>

Hiç bilmem!

Cuma, Şubat 17, 2006

Küçüklerimizi sevmek andımız gereğidir.

Sevgili ilköğretim öğrencilerimizi aydınlatalım, ellerinde dönem ödevi falan yapacaklarında hazır liste olsun.
Öncelikle, yaptığım tespitlere göre çok karıştırılan bi husus var genç dimağlarda "keşif nedir, icat nedir?", şöyledir;
Hiç yoktan bir şey yaptınızsa ona keşif denir. Olan bir şeyi ilk siz görüp, naha bu benim derseniz, bu icattır.
Bu veçhile, Antarktika, Amerika, Ay gibi ülkelerle, Hindistan, Belize, Orta Asya gibi kıt'alar icattır. Demek ki Colomb, Coşkun Aral, Tayfun Taliboğlu bir mucittir.
Buraya kadar anlaşılmayan bi şey var mı arkadaşlar, tamam, keşifle devam ediyoruz.
Tarih boyunca keşifler hep evdeki malzemeyle, ekonomik ve pratik ölçüler kullanılarak yapılagelmiştir. Pamuk ipliği, tekerlek, yazı gibi. Hatta iyi bir bilim adamı evdeki küflenmiş peyniri değerlendirir. Zira her şey bitmiş idare bitmemiştir (anneanne atasözü). Geçen derste Ağlak Adam parmak kaldırmıştı, evet, işte bu "evde ekonomi yapan" kaşif Nicolai Tesla'dır. Küflü peyniri keşfetmiştir.
Benzer şekilde, elektiriği General Electiric, atom enerjisinden yün dokumayı Atom Karınca, buzdolabını Safiye Soyman, radyoyu Radio Tarifa, soğuk füzyonla mücadele derneğini de Hamizcan Turta, vespayı Americo Vespucci keşfetmiştir. Hepsi nezih kaşiflerimizdir.

7 Comments:

Blogger ağlak adam

Hayır o Sir Alexander Fleming'dir. Bu arada kim oğlunun adını Sir koyar ya. Bizdeki Paşa, Muhtar vb.nin mi muadili mi acep? Aha icat buldum.

17/2/06 19:22  
Anonymous Adsız

Babam da bana Şah isminin çok yakışabileceğini düşünmüş, o iyi bir mucit. Humeyni kardeş de beni tahtan indirebileceğini keşfettiği için zannımca o da bir kaşif. Umarım aradaki farkı iyi anlatabilmişimdir.

20/2/06 15:14  
Anonymous Adsız

Yanlış yazmışsın bi kere. Keşif var olan bir şeyi ilk kez görmek demektir. Mesela Kristof Kolomb bir vahşi olduğu kadar meşhur bir kaşiftir de aynı zamanda. İcat ise yoktan ya da işte ne biliyim küften pastan birşeyler uydurmaktır. Anneme göre ben dünyanın en büyük mucidiyim zira bana sürekli ''icat çıkarma '' derdi eskiden . Artık demiyor ya büyüdüm de ondan ( ben cidden büyüğüm ha yolun yarısı denilen yaşa dört ayım kaldı) ya da bıktı kadıncağız vazgeçti. Gerçi ben bugün kendimi kaşif hissediyorum çünkü bu siteyi farkettim ,buldum, keşfettim yani. Yoksa sen espri falan mahiyetinde mi yazıyorsun onları öyle tersi düzü birbirine karışmış? Günün kaşifinin yanı sıra sazanı da olmayayım? bir de zannedersem Sir Alexander Fleming'in adı Sir değil , adam bizzat sir.

1/4/06 13:40  
Blogger doli incapax

mine ablacığım,
yaşınıza hürmetim var, ama yanılıyorsunuz. çünkü ben hep yaptığım gibi bişey merak edince itiraf.com'a baktım bu yazıyı yazmadan önce. orada gördüm doğrusunun bu olduğunu. ana britanica encyclopedia nickli, senden büyük olmasın başka bi büyüğümüz itiraf etmiş orada. yıllardır kandırıyorum icat budur keşif de budur diye, ama artık bi ayağım çukurda, açıklamak istiyorum, ahiret korkum var demiş. yalan yazcak değil ya.

3/4/06 11:17  
Anonymous Adsız

Valla hiiiiiç polemiğe girmiycem mühim de değil zaten keşif neymiş icat neymiş de şeye takıldım ben hani şu yaşa hürmet meselesine . Sağolasın tamam büyüğüm dedim de 8 yaşındaki çocuk da büyüğüm der yani onun gibi. Hürmet edilecek yaşa gelmişiz ilk sen hürmet ediyorsun bana o yüzden sağolma da bu gece uykusuz kalıcam muhtemelen ben o kadar yaşlı mıyım falan diye o yüzden sağol! Sayende titredim ve de kendime geldim. Zaten son zamanlarda bilumum toplu taşıma araçlarında herkes bana yer verir olduydu. Ah ah geçti ömür. Gördün mü bak depresyonumu depreştirdin , mutlusundur umarım. Ama şunu da belirteyim ben bu saçları değirmende neyim ağartmadım hangi ara nerede ağardılar bilmesem de eminim değirmende ağartmadığıma . Gözlerinden öperim çocuğum . Kal selametle.

3/4/06 22:29  
Anonymous Adsız

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
» » »

3/10/06 21:46  
Blogger doli incapax

nihayet hiç bilmem'de ne eşşiz bir kültür hazinesi sunduğumuzu, hem de bunu hiçbir ücret talep etmeden yaptığımızı idrak edip takdir eden biri çıktı. acaba nerede kullandı icat ve keşif hakkında sunduğumuz enformasyonü.

4/10/06 12:56  

Yorum Gönder

<< Home


Neo-postisizm

ÖlüAdamınSandığı

Yasal Uyarı: Yaptığınız herhangi bir arama sonucu sayfada görüntülenen ilk site burası ise bu, arama konunuzun gerzekçe olduğuna karine* teşkil eder. Aramanız sonucu gösterilen tek site burası ise bu sizin gerzek olduğunuza karinedir**.

* Adi karine.

** Kanuni karine.

 Ne varmış bil!